tag:blogger.com,1999:blog-8186982747286009473.post8511643592838476208..comments2023-03-28T05:47:09.731-07:00Comments on Gondolatok egy egyetemi kurzushoz: A szakmai közösségekről nem csak a szakmai közösségnekKálmán Terézhttp://www.blogger.com/profile/14897872138657065623noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-8186982747286009473.post-31447313060881488022012-11-26T13:45:35.185-08:002012-11-26T13:45:35.185-08:00Igen, itt az ellentmondás! Tudásmenedzsmentről bes...Igen, itt az ellentmondás! Tudásmenedzsmentről beszélünk. És ebben tavasszal is egyetértettünk, hogy a folyamat a lényegesebb; ezért is keletkezik annyi szemét. No meg azért, mert ha a tudás nem annyira lényeges, akkor elsorvad a megosztandó tudás; értékvesztetté válik, és én is motiválatlanná válok; hogy kinek és minek osztom... gyöngyöt szórni korpaközé?! A gyors megosztás, hatékony megosztás...és értékes? Hálózati tudás lehet a "napi okosságok" megosztása? Igen, ha a környezetben, a tagoknak ez "tudás"; ezt olvassa és ezt kommenteli. Azt gondolom, el kell fogadnunk, mindenkinek mást jelent ez a bűvös szó.tundyhttps://www.blogger.com/profile/17193042072782884685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8186982747286009473.post-6647054313986401542012-11-26T13:30:48.717-08:002012-11-26T13:30:48.717-08:00Kedves Tünde, ne haragudj, de nem értelek! Én úgy ...Kedves Tünde, ne haragudj, de nem értelek! Én úgy értelmezem a 3. generációs tudásmenedzsmentet, hogy nem az eszköz, nem a tudás, hanem a megosztás a lényeg (maga a folyamat), mely lehetőséget a hálózatok erősítenek fel. Éppen a gyors és hatékony megosztás az, ami az innovációt támogatja. <br />Az általad írt "nem érték a tudás - mert nem osztunk meg - és nincs motiváció" összefüggést nem értem!Kálmán Terézhttps://www.blogger.com/profile/14897872138657065623noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8186982747286009473.post-59851527228827284582012-11-26T13:23:31.734-08:002012-11-26T13:23:31.734-08:00Kedves Marianna! Azt gondolom, hogy szakmai közöss...Kedves Marianna! Azt gondolom, hogy szakmai közösségek bárhol létezhetnek - a CMI is annak van kikiáltva, nem?<br />A pedagógusok körében is működhet, utalnék egy korábban megosztott cikkre: http://www.iskolakultura.hu/iol/iol_2009_42-51.pdf. <br />Az, hogy szűkebb pátriárkádban valóban működik-e, hm, nem tudom. Alapíts:)Kálmán Terézhttps://www.blogger.com/profile/14897872138657065623noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8186982747286009473.post-45491010138916261782012-11-26T13:15:17.953-08:002012-11-26T13:15:17.953-08:00Kedves Teréz, a hálózaton (internet & világhál...Kedves Teréz, a hálózaton (internet & világháló) történik a megosztás, legyen tudás-tartalom,de azt írod, hogy a tudásmenedzser 3. generációs fejlődési modelljénél már nem értéknek kezeli a tudást; ennek köze lehet ahhoz, hogy "nem osztunk"; úgy vélem így nincs motiváció.<br />tundyhttps://www.blogger.com/profile/17193042072782884685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8186982747286009473.post-66213675584465152552012-11-26T10:20:11.226-08:002012-11-26T10:20:11.226-08:00Kedves Teréz! Jól felépített és számomra világos a...Kedves Teréz! Jól felépített és számomra világos a bejegyzésed. Jól és alaposan körüljártad ezt a (szerintem) nagyon nehéz elméleti kérdést. A benne fellelhető, számomra új tartalmak mellett a szokásos kérdés izgat: az alábbi idézet vajon mennyire igaz a pedagógusokra. Az ő esetükben a "szakmai közösségek" fogalom vajon hányadik helyen áll?<br />"A szakmai közösség olyan emberek csoportja, akiknek közös az érdeklődésük, hasonló problémák megoldásán dolgoznak, vagy azonos szenvedélyük van, és akik tudásukat adott szakterületen folyamatos együttműködés segítségével mélyítik. Rokonfogalom a tanulóközösség, gyakorló közösség, alkotóközösség, szakmai hálózat. (Tomka, 2005)"<br />Működnek-e szűkebb pátriárkámban ilyenek és ha igen hol? Vagy a fenti írásban megtalálható a válasz is: csak az üzleti szférában van erre megfelelő motiváció?<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00312297632755936039noreply@blogger.com